Empatiske medarbejdere med realkompetencer

Autentiske og forundringsparate

Lederskabet starter med eleverne, på det ugentlige husmøde. Sammen med de unge laver vi status over ugen der gik og planlægger den kommende uge. Vi finder løsninger på problemerne – i øjenhøjde.Medarbejdergruppen er kompetent og meget erfaren inden for målgruppen. Der er et flertal af pædagoger, men også andre faggrupper er repræsenteret: en skolelærer, en slagter, en mekaniker, nogle er ikke uddannet, men har mange års erfaring inden for området. Vi er bevidst om, at længerevarende autentiske relationer og medarbejdere, der er klar til at skabe relationerne og kender vigtigheden af at genskabe forundring og nysgerrighed hos vores elever, skaber de bedste resultater. Vi træner os i at mentalisere og i at være autentiske medarbejdere.

Planlægning og pædagogisk udviklingPå ugentlige medarbejdermøder deles erfaringer, drøftes planer, planlægges aktiviteter og der lægges op råd for at løse diverse problemstillinger i ungegruppen. Der er møde med ledelserne fra de samarbejdende Bustrup–steder hver anden uge. Vi har et velfungerende og reflekterende pædagogisk samarbejde.

Og så er der pædagogiske dage og kurser flere gange om året for alle medarbejdere – sådan er vores lederskab.

Empatiske medarbejdere med realkompetencer

Autentiske og forundringsparate

Lederskabet starter med eleverne, på det ugentlige husmøde. Sammen med de unge laver vi status over ugen der gik og planlægger den kommende uge. Vi finder løsninger på problemerne – i øjenhøjde.Medarbejdergruppen er kompetent og meget erfaren inden for målgruppen. Der er et flertal af pædagoger, men også andre faggrupper er repræsenteret: en skolelærer, en slagter, en mekaniker, nogle er ikke uddannet, men har mange års erfaring inden for området. Vi er bevidst om, at længerevarende autentiske relationer og medarbejdere, der er klar til at skabe relationerne og kender vigtigheden af at genskabe forundring og nysgerrighed hos vores elever, skaber de bedste resultater. Vi træner os i at mentalisere og i at være autentiske medarbejdere.

Planlægning og pædagogisk udviklingPå ugentlige medarbejdermøder deles erfaringer, drøftes planer, planlægges aktiviteter og der lægges op råd for at løse diverse problemstillinger i ungegruppen. Der er møde med ledelserne fra de samarbejdende Bustrup–steder hver anden uge. Vi har et velfungerende og reflekterende pædagogisk samarbejde.

Og så er der pædagogiske dage og kurser flere gange om året for alle medarbejdere – sådan er vores lederskab.